luni, 28 iulie 2008

Inundatii, numărători, senzaţional

Inundaţii în Moldova, oameni rămaşi fără case, tragedie, rugăciuni, măsuri de urgenţă şi altele sunt laitmotivul ştirilor ultimelor zile. Este grav, recunosc că am dat multe telefoane acasă să întreb dacă nu a ajuns cumva apa şi am privit ştirile cu emoţii. Totuşi, pe lîngă tragicul situaţiei, pînă unde se va merge în ştiri de dragul senzaţionalului? Am şi eu o doleanţă: Cine s-a ocupat de numărătoarea cu oamenii evacuaţi din cauza precipitaţiilor şi cum de le-a dat numărul fatidic 13? Ştirea cu titlul 4 morţi, 13000 de oameni evacuaţi şi 174 de localităţi afectate vrea cu orice preţ să sublinieze tragicul situaţiei, atît de mult, încît cei evacuaţi sunt sortiţi unei soarte de calvar, prin simplul fapt că toţi la un loc, dau un număr cu ghinion. Cred că au fost număraţi în stilul lui Caragiale cei evacuaţi: două la şcoală. 2 la Primărie...Vedeţi în filmuleţul de mai jos insistenţa reporterilor de a obţine impresii de la o bătrînă cărată de forţele de intervenţie: Cum te simţi mamaie? Este foarte bine, demult nu am mai fost înconjurată de doi bărbaţi aşa puternici. A, cu inundaţiile, da, e grav, am apă în casă, sunt udă toată. Senzaţional: Inundaţii în România! Marş băi de aici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu