joi, 20 martie 2008

Interviu cu Brandul Copou

L-am prins pe Brand chiar înainte de a pleca la Bucureşti la sediul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci, unde urmeaza sa îi fie decisă soarta în următoarele 12 zile. Era transpirat, grăbit şi abătut, dar am insistat şi am reuşit să stau puţin de vorbă cu el.






Reporter : Stimate Brand Copou cu ce treburi mergeţi în Capitală ?
Brand Copou : M-au sunat cei de la Tele M şi m-au anunţat că în timp ce eu îmi vedeam de liniştea, monumentele şi copacii mei din Copou, o firmă a depus nu stiu ce acte la Bucureşti, prin care eu intru în posesia lor. Eu sunt al Iaşului, nu pot aparţine nici unei firme. Prin urmare merg acum la Bucureşti să văd ce rezolv.

R : În ce relaţii sunteţi cu primarul Gheorghe Nichita ?
B.C : Cu domnul primar sunt în relaţii amiabile. Adică nu prea am ce comenta, acum că îmi construieşte şi toaletă de 100 de mii de euroi aproape de Teiul lui Eminescu şi de Obeliscul Leilor. Îmi este superior. Copoul face parte din Iaşi, nu este o provincie de sine stătătoare, deci mă supun palatului Roznovanul. Totuşi, dacă într-adevăr patronul firmei care vrea să ma revendice este finul primarului, atunci uităm şi de toaletă de lux şi de tot. Adică să aparţin unei nu stiu ce firme “Laser Co”. Care laser frate? Copoul înseamnă mediu universitar, parcuri, Bojdeuca lui Creangă. Nu văd urmă de laser pe aici.

R : Credeţi că veţi primi sprijin în demersul dumneavostră de la Bucureşti, din partea autorităţilor locale?
B.C : Dacă vorbim de autoritate locală, vorbim de Gheorghe Nichita. Am văzut declaraţia viceprimarului, care spune că Primăria va ataca intenţia firmei “Laser Co”, prin care vor să ma aibe în proprietate, dar nu îmi pun prea multă bază în asta. Speranţa mea este în faptul că avem an electoral şi descoperirea făcută de Tele M va trebui să fie prăfuită repede de actualul primar.

R : Vă este frică că există riscul să intraţi totuşi în proprietatea acestei firme?
B.C : Sincer, îmi este mai mult greaţă decît frică. Am ajuns de rîsul Tîrgului cu Iaşul nostru. Vedeţi jos în Fundaţie cum au pus reclamă la gumă de mestecat pe clădirea unde a locuit regina Maria a Romaniei, actuală BCU. Municipalitatea nu şi-a luat nici acum beculeţele ornamentale de la Revelion de pe Obeliscul Leilor. Acesta este de fapt Monumentul Legilor Constitutionale, cunosct si ca Obeliscul Leilor, realizat de Mihail Singurov, in 1834, dupa un proiect al lui Gheorghe Asachi. Monumentul este format dintr-o coloana de piatra, inalta de 15 metri, care se sprijina pe spatele a 4 lei, simbolizînd cele patru puteri europene ce au recunoscut independenta Ţărilor Romane. Acum pe cele Patru Puteri stau nişte ornamente banale. Dacă voi ajunge şi eu în proprietatea unei firme private, atunci de ce nu amanetăm Iaşul cu totul, ne luăm bani frumoşi şi ne mutăm în altă parte.

R : O ultimă întrebare domnule Brand Copou, aveţi un pronostic pentru alegerile care privesc titulatura de primar al Iaşului?
B.C : Nu ştiu cine va ieşi primar, dar ştiu că oricine va ieşi, riscul ca eu să trec in proprietate privată rămîne acelaşi. Avem ca favoriţi un fost rector, care vrea să tranforme Iaşul într-o universitate mai mare, un designer vestimentar, care va rezolva sigur problema lipsei de simt estetic al ieşeanului de rînd şi pe actualul primar Gheorghe Nichita, care este încrezător intr-un nou mandat, la fel cum este încrezător finul său în faptul că voi trece în proprietatea lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu