marți, 4 martie 2008

Ştii să te comporţi pe mess?

Se vorbeşte mult pe tema erei digitale, a faptului că oamenii nu mai socializează “pe viu”, folosind tehnologia pentru asta, respectiv telefonul şi internetul. Este trist şi probabil aţi întalnit şi voi cazuri cand omului îi vine mai uşor să se exprime pe…mess, de exemplu. Zilele acestea am cunoscut o persoană. Dupa 5-6 replici a venit şi mess-ul în discuţie: “Păi ai id de mess? Mai vorbim acolo. Io intru zilnic, îţi dau add astăzi şi vorbim.” M-am conformat, am facut schimb de id-uri. Am vorbit, adica pardon..ne-am citit în ziua respectivă mesajele reciproc în fereastră, iar a doua zi, m-am logat pe mess, fără să deschid însă fereastra persoanei cu care făcusem cunoştinţă cu o zi înainte. Seara pe la 7, mă pune păcatul să deschid fereastra mai sus pomenită şi să arunc acolo un “Salut”, cu un :) alături. Sunt asaltat de o serie de reproşuri, cum că “Păi nu ai zis nimic astăzi pe mess? Cum poţi să intri fără să spui nimic? Să ştii că m-am supărat!!!” Mă uitam efectiv “ca boul” la monitor şi încercam să înţeleg cu ce am greşit. Adică există un barem? Trebuie să schimbi un anumit număr de replici cu o persoana pe messenger? Există un cod al bunelor maniere pe mess şi nu ştiu eu? Ulterior m¬-am întîlnit cu persoana în cauză şi părea foarte stanjenită, scoteai cuvintele de la ea “cu cleştele”. Cînd i-am zis chestia asta, mi-a răs în nas: “Ce vrei, e mai simplu pe mess. Nu sunt obisnuită să vorbesc faţă în faţă mult cu o persoană.” Replica mi-a lăsat un gust amar şi mi-a adus aminte de o cîntare a celor de la Paraziţii:

2 comentarii:

  1. da exista un cod al bunelor maniere pe net "Netiquette" doar ca nu explica comportamentul unelor persoane; daca esti in spatele unui ecran e mai usor sa-ti ascunzi sentimentele,te simti mai liber sa te exprimi si asta ,cred eu,e datorita faptului ca poti distorsiona realitatea dupa propria placere (daca nu iti provoaca placere e foarte usor sa dai ignor)eu de obicei sunt confuz si nu ii oblig pe altii sa ma inteleaga

    RăspundețiȘtergere
  2. Sall all.ai mare dreptate cataline mai ales ca toate melodile HIP-HOP spun intotdeauna adevaru despre romania si despre oameni din romania si eu sunt un fan al melodiilor HIP-HOP mai ales Bitza Nane Parazitii Ombladon Ce2ryc si multi alti

    RăspundețiȘtergere